Sehampar Jejambat

Sehampar  jejambat


Dunia sehamparan jejambat
Disini bermula tempat
Kita sekarang terhambat
Gulungan masa yg cepat


Yang ligat pasti dapat
Yang lambat pasti terlekat
Buana ganas mengikat
Jiwa keras yang karat


Gulungan masa yg cepat
Diri goyah ini melekat
Seakan kemas terikat
Langkahan mulai lambat


Lalu mulai ditendang hebat
Seolah aku tiada hemat
Tiada nilai yang amat
Dibenci dengan hakikat


Biarkan aku pergi cepat
Moga dunia terasa nikmat
Kerana daku tiada lagi tempat
Untuk bergantung erat


Biar ku cari hujung matlamat
Ku kejar yg mana dapat
Walau diri hanya merempat
Usah dikejar usah dihambat


Matlamat atas matlamat
Ku tahu disana menggunung rahmat
Asal aku tidak lambat
Membuang noda yg begini berat


Aku tahu rahmat itu tersemat rapat
Disebalik dugaan yg ketat
Aku perlu melangkah dgn cermat
Moga langkahan ini dipayung rahmat 


{pat..pat..pat..siku lipat..sape cepat dia yang dapat}
 






0 ulasan: (+add yours?)

Catat Ulasan